Geen toegang, andere gebruiker

Heeft u geen toegang?

Indien verschillende personen het factuurprogramma op dezelfde systeem willen gebruiken kunnen er conflicten ontstaan. Er mag maar één persoon tegelijkertijd wijzigingen aanbrengen in de software.

U kunt dan mogelijk een foutmelding krijgen na het opstarten van de programma met een melding over toegangsproblemen.

Dit is eenvoudig op te lossen met de instructies hier beneden weergegeven.

Kijk in de map ‘Faktum’ onder ‘Mijn Documenten’ (of op de plek waar u de database bestand heeft opgeslagen) voor een bestand genoemd “.lock”. (Mogelijk ontzichtbaar/verborgen bestand)

Deze kunt u dan verwijderen; dit zou het probleem moeten oplossen.

Toegang voor meerdere gebruikers tegelijk

Met de standaard-versie van het facturatie programma kunnen wel meerdere personen (en PC’s) gebruik maken van de facturatie software, maar helaas niet tegelijk.

Hiervoor is er een ‘Multi-User’ versie van de software beschikbaar. Hiermee kunt u met onbeperkte personen tegelijk gebruik maken van de zelfde gegevens/administratie in de software. Voor meer informatie over de ‘Multi-User’ versie klik hier.

 

Bekijk ook de gerelateerde FAQ’s:  BackupComputer crashError – Lock file en  Faktum factuur.exe werkt niet.