Software gebruiken op nieuwe pc

De facturatie software op een nieuwe pc

Als u de software een nieuwe pc wilt hebben dan moet u eerst de hele map ‘Faktum’ onder ‘mijn documenten’ verhuizen naar de nieuwe PC.
In deze map bevind zich de database namelijk; waarin alle tot nu toe aangemaakte documenten en gegevens in opgeslagen zijn.

Als de map verhuisd is, kunt u op de nieuwe PC de software van de website www.faktumfactuur.nl downloaden via een van de download links. (Maakt niet uit welke; proef versie ook goed).

Tijdens de installatie van de software zou de software automatisch moeten herkennen dat een bestaande database aanwezig is en zou u niets hoeven invoeren/kiezen.

Mocht dit niet zo zijn dan krijgt u tijdens de installatie – de keus of u een nieuwe database wilt aanmaken; of gebruik wilt maken van een bestaande database.

Hier kiest u voor ‘gebruik maken van een bestaande database’ en u verwijst vervolgens naar de map ‘Faktum’ die u zojuist heeft verhuisd van uw oude PC.

Mocht u tijdens de installatie gevraagd worden om uw email adres in te voeren; is het belangrijk dat u zich aanmeldt met hetzelfde email adres als bij de eerste/oorspronkelijke installatie.  (Uw licentie is namelijk gebonden aan uw email adres).

Mocht u de software op beide PC’s willen gebruiken dan moet u zorgen dat de database bestand (in de map ‘Faktum’) op een plek staat waar beide PC’s bij kunnen.  Bijvoorbeeld op een server of een netwerk schijf. Dan kunt u tijdens de installatie van de software verwijzen naar de bestaande database.

 

Bekijk ook de gerelateerde FAQ: Werken op een Apple